Nyhetsbrev nr 1 2024 från Fotoklubb Fornby

Så har ännu en termin snart passerat i rasande fart. Det har varit en intensiv verksamhet i klubben med klubbkvällar, fotokurser av olika slag, utflykter och en massa annan verksamhet. Det är så fantastiskt roligt att vi kan upprätthålla och till och med öka verksamheten. Även antalet medlemmar har ökat. I skrivande stund har vi terminens sista klubbkväll på onsdag. Sedan står en, som vi får hoppas, en fantastisk sommar framför oss med semester och lite återhämtning. En aktivitet som helt klart gör att vi återhämtar oss från vardagens stress är att fotografera. Både ute i naturen och på andra sätt. Vår natur är ju som allra vackras under den tid som vi har närmast framför oss.
I höst fortsätter vi som vanligt med samma program som vi haft under våren är det tänkt. Vad gäller kursverksamheten kommer vi att ändra på metoden för att anmäla sig till de olika kurser som vi vill gå. Den metod som vi haft sedan länge, med flexibel kursplan som fastställts under upptaktsmötet, har spelat ut sin roll. Vi kommer att ha en fastställd kursplan med anmälan till Vuxenskolan på samma sätt som görs på de flesta andra kurser. Upptaktsmötet kommer att ersättas av informationsmöte inför höstens kurser. Kursutbudet kommer att vara ungefär som det brukar men med fasta datum. Kom ihåg att anmäla er till klubbens gemensamma utflykt till Tiveden! Det finns 12 platser för boende i vandrarhemmet Tivedstorp som är någon kilometer från Nationalparken. Total kostnad blir 1 200 kronor inklusive frukost och slutstädning. Resa, mat utöver frukost och bäddset tillkommer. Sista anmälningsdag är 30/6.
Under början av augusti kommer, på samma sätt som förra året, sommarskolan för Borlänges skolungdomar att genomföras. Ta kontakt med Timo Agåker om ni vill delta som ledare i sommarskolan.
Fotoklubbens ambition är att uppmuntra till att hänga på när någon annan ordnar en utflykt. Om ni vill ha sällskap på er planerade utflykt så meddela Micke (fotofornby@gmail.com) så lägger han ut det på hemsidan. Tala då om vart och till vem den intresserade ska vända sig och vilka begränsningar i antal som finns! Glöm inte heller att kolla om det är någon utflykt på gång.

Per Leijström

Ordförande