Nyhetsbrev från Fotoklubb Fornby nr 1 2023

Det har varit lite skralt med nyhetsbrev i år men här är nummer 1!

Nu är vi igång med höstens aktiviteter! Det blir klubbkvällar som vanligt varannan onsdag! Nästa klubbkväll är 20/9 då vi bl a kommer att prata om kamerafilter. Vi hoppas också på att det blir någon utflykt, trots att fotomässan är inställd!

Fotoupptakten med många deltagare gav inriktningen mot vilka fotokurser och fotocirklar som var intressanta!

Vi har en spännande kurshöst framför oss! Som vanligt med en massa roliga kurser och äntligen ser det ut som om vi får en kurs i analog fotografering, framkallning och kopiering.

Bildutmaningen med kända och okända teman fortsätter som vanligt även den här hösten.

Jag påminner om att fotoklubbens ambition är att arrangera eller hänga på när någon annan ordnar en utflykt. Om ni vill ha sällskap på er planerade utflykt så meddela Micke (fotofornby@gmail.com) så lägger han ut det på hemsidan. Tala då om vart och till vem den intresserade ska vända sig och vilka begränsningar i antal som finns! Det går naturligtvis också bra att ta upp det under en klubbkväll och kolla om det är någon eller några som vill hänga på! Det är inte svårare än så!

8/11 kommer höstens föredrag! Borlängefotografen Henrik Hansson ger oss ett intressant föredrag om att berätta med bilder, bildjournalistik och hur fotointresset hålls vid liv med hjälp av att skapa egna fotoprojekt vid sidan av alla krävande uppdrag.

Vi vill fortfarande ha fler medlemsbilder publicerade i ”Galleriet” på hemsidan. Fotoklubb Fornby vill visa världen att vi medlemmar i klubben tar bra bilder och ständigt utvecklas! Bilderna ska vara maximalt 500k och skickas till Micke (fotofornby@gmail.com).

Väl mött på onsdagsträffarna framöver

Per Leijström