Studiebesök i Stockholm med fotoklubben

Idag åkte vi med fotoklubben till Stockholm för studiebesök. Efter en tågresa från Borlänge till Stockholm så började första studiebesöket kl 10:30 på Scandinavien photos nya fina butik som ligger mitt emot centralstationen. En mycket fin butik som inte bara sålde fotoprylar utan också hade avdelningar med upplevelser bl.a en liten utställning, kurser och en atelje som besökare får låna.Vi blev visade runt av butikschefen Johan Holte. Det fanns mycket annat smått och gott i butiken och är väl värd ett besök. Efter det så tog vi tunnelbanan till Fruängen för ett besök hos fotolabbet Crimson. Men först var det mat ca kl 12:00. därefter gick vi till CrJmson. Kl 14:00 tog Pär Holmberg på Crimson emot oss för en visning. Man fick lite inblick i behandlingen av bilderna man skickar dit. Han visade också olika sätt att trycka på t.ex matt papper och blankt papper,Tryck som är väderbeständigt t.ex aluminium m.m. Alla i fotoklubben gillade det vi såg och fick lära oss en hel del som man inte kunde förut. Lite tips om inställningar osv. Efter det besöket så tog vi tunnelbanan in till Stockholms city igen och där var det fritt. De flesta av oss gick runt staden och fotade lite. Efter en heldag så satt vi oss på tåget igen kl 19:45 och var framme i Borlänge runt 22.30 tiden.