Njupeskär 27-29 september

Helgen den 27-29 september åkte Fotoklubb Fornby till Njupeskär för att fotografera.
Vi kom upp på fredag eftermiddagen och packade in våra grejor i vandrarhemmet Fulufjällsgården.
Eftersom prognosen hade lovat regn , mycket regn på lördagen så tog vi en fotovända redan på fredagen.
Vädret var då ganska bra , lite halvmulet utan sol , ett bra fotoväder m.a.o

Det blev en hel del fotosnack. Här om den fina bäcken som vi passerade.
Nötskrikan var en omtyckt besökare.

På natten till lördagen så regnade det ganska kraftigt och det såg väl inte allt för hoppfullt ut, så det blev lite sovmorgon.
I 9-tiden hade regnet minska så det bara duggade lite.. Vi beslöt därför att göra ett försök att fota och när vi parkerade bilarna så hade det slutat helt att regna men istället så fick vi dimma och ett fint dis över fjället. Perfekt för att få fina bilder. Mot kvällen så började det regna igen men då kände vi oss klara.

Korvgrillning stod på programmet
Under korvgrillningen fick vi besök av den vackra lavskrikan
Och den skulle naturligtvis också ha korv
Sedan blev det fotografering igen
Och stilarna var många
Lite paus behövs
Lite råd och tips kan också behövas

Nu drog hela gänget vidare för att fotografer fallet och omgivning runt i kring.

Dimma låg tät runt fallet
Lite makrobilder blev det också.

Vi hade två helt underbara dygn i Njupeskär. Boendet var helt OK. Flera av oss visade lite bilder på kvällarna,

Jag vill slutligen tacka all deltagare som var med på resan.

Micke Wiklund ,
Fotoklubb Fornby