Riksförbundet Svensk Fotografi info@svenskfotografi.org via amazonses.com 11:03 (för 1 timme sedan)
till mig

Exponera! Nyhetsbrev från Riksförbundet Svensk Fotografi

Inbjudan till Riksfotoutställningen 2023
Om drygt två månader, i början av januari, öppnar inlämningen till Riksfotoutställningen. I år har vi bland annat infört tre stycken specialpriser, ändrat minimumformatet för påsiktsbilder, samt omformulerat reglerna för att bli tydligare. Så läs igenom dem innan du producerar dina bidrag. Inbjudan och regler hittar du här.

Förlängd inlämningstid för RSF Klubbtävling till 5 november
Eftersom uppladdningsförfarandet har ändrats i år, vill vi ge lite mer tid för att ni ska hinna skicka in era bidrag. Baserat på feedback vi fått vill vi passa på att poängtera att i god tid innan uppladdningen kontrollera att klubben har aktuell tävlingsledare registrerad i systemet. Det är bara tävlingsledaren (och eventuell klubbadministratör) som kan ladda upp bilder åt andra klubbmedlemmar och skicka in klubbens bidrag. Läs mer här.

Se de utvalda bilderna till FIAP 21st Nature Biennial
Temat Rocky coastline lockade många att ladda upp bilder. Många fantastiskt fina bilder hade lämnats in och följsamheten till temat var stor. Nu är 20 bilder uppladdade till Biennialen och ni kan se dem här.

AKTUELLT FRÅN TIDIGARE NUMMER AV EXPONERA!

Inbjudan till Nordiskt Fotomästerskap Bildspel 2023
Nordiska Förbundet för Fotografi – NFFF inbjuder till ytterligare en ny aktivitet: Nordiskt Fotomästerskap Bildspel. Sista datum för inlämning är den 31 januari 2023Inbjudan hittar du här.

7th Nordic International Digital Circuit 2022
Nordiska Förbundet för Fotografi – NFFF arrangerar årligen en internationell fotoutställning med bedömning i de fyra Nordiska länderna, en s k circuit, med godkännande av FIAP, GPU, ISF och ICS förutom från de fyra Nordiska landsförbunden. Sista datum för inlämning är den 31 oktober. Info finner du här tillsammans med katalogen från 2021 i PDF-format.

RSF Förtjänstecken
Många fotoklubbar har ett fåtal eldsjälar att tacka för att verksamheten har kunnat bedrivas med kontinuitet från år till år. Ett bra sätt att uttrycka sitt tack för allt ideellt arbete är att förära dessa personer något av RSF:s Förtjänsttecken.
Observera att vi nu utökat med ett tecken i Platina, för 25 års förtjänstfullt arbete. Nytt är även att tecknet i Guld nu kan sökas utan att tecknet i Silver tidigare erhållits. Info finner du här.